Sieci przemysłowe (infrastruktura OT, systemy SCADA, automatyka przemysłowa) zostały zaprojektowane na długo przed rozwojem bezprzewodowego Internetu czy zdalnego dostępu do systemów i sieci IT. Dynamiczny rozwój technologii nie objął w swoim zakresie bezpieczeństwa OT. Dzisiaj wiele dużych przedsiębiorstw w ramach prowadzonych procesów digitalizacji oraz zapewnienia cyberbezpieczeństwa przeprowadza skomplikowane audyty, a następnie wdraża wyrafinowane systemy zabezpieczeń oraz monitorowania. Dla większości przedsiębiorstw MŚP są to usługi poza zakresem możliwości finansowych, tym samym narażają swoje zakłady produkcyjne na zagrożenia cybernetyczne.
ICsec S.A. proponuje usługę polegającą na wdrożeniu testowym systemu monitorowania sieci przemysłowych. Usługa ta zostanie przeprowadzona u klienta i zostanie zakończona raportem podsumowującym rezultaty wdrożenia. Dzięki usłudze przedsiębiorstwo klienta otrzymuje usługę monitorowania sieci przemysłowej w trybie ciągłym.
Potrzeba realizacji usługi wynika z:
Potencjalni odbiorcy usługi z sektora MŚP: zakłady przemysłowe, producenci systemów informatycznych i dostawcy infrastruktury do przemysłu.
Przykładowy przebieg świadczonej usługi (business case): wdrożenie testowe jest realizowane na infrastrukturze klienta. Ustalane są z klientem kryteria sukcesu wdrożenia testowego. Zespół wdrożeniowy dokonuje instalacji sondy sprzętowej na infrastrukturze przemysłowej. Zbierane w czasie rzeczywistym dane wysyłane są do serwera analitycznego. Następnie budowane są dedykowane modele predykcyjne dla konkretnej monitorowanej sieci przemysłowej. W razie konieczności hardware/software dostosowywane są do specyficznych potrzeb klienta (wykorzystanie laboratorium do optymalizacji/konfiguracji systemów). Klient otrzymuje możliwość samodzielnego testowania rozwiązania (test before invest) oraz raporty zbiorcze przedstawiające aktualny stan sieci na specjalnie dostoswanym dashboardzie. Efektem końcowym jest raport z wdrożenia, zawierający rezultaty i podsumowanie z osiągnięcia kryteriów sukcesu.
Wartości – korzyści, jakie odniesie klient dzięki planowanej usłudze: