Najistotniejszym elementem systemu zarządzania bezpieczeństwem jest człowiek, dlatego przynajmniej raz w roku wszyscy pracownicy Klienta powinni uczestniczyć w szkoleniu świadomościowym. Budowanie świadomości jest szczególnie istotne zwłaszcza przy obserwowanej na rynku, dużej rotacji kadr.
Szkolenie załogi nie może trwać dłużej niż 4h. Zostanie przygotowane indywidualnie w oparciu o analizę bieżącego kontekstu organizacji, zaleceń wynikających z audytów, dojrzałości procesowej organizacji oraz poziomu świadomości załogi w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego. Wielkość grupy – maksymalnie 30 osób, w wyjątkowych przypadkach mogą być to grupy liczniejsze, gdy pozwalają na to warunki w firmie. Z doświadczenia TRIN wynika, że najczęściej grupy są jednak mniej liczne, co wynika z warunków oraz konieczności podziału załogi na oddzielne grupy ze względu na utrzymanie ciągłości działania organizacji w trakcie szkolenia.